حدیث موضوعی
دعای فرج اهل بیت - 4

آخرین ارسال های انجمن

عنوان مطلب تعداد پاسخ ها تعداد بازدید ها آخرین پست دهنده
خلقت شـتـر 0 222 selena
جايگاه علم و آموزش در قرآن و روايات 0 179 selena
زیست بدن انسان از دیدگاه قرآن کریم 0 192 selena

حجاب و عفاف

 

حجاب از موضوعاتی است که به دلایلی متعدد، امروزه در نگاه جهانی و به طور خاص در جوامع اسلامی و دینی مورد توجه قرار گرفته، به طوری که حتی معتقدان به حقانیت دستور حجاب را به کاوش و تأملی نو و بیشتر وا می‌دارد. در برخی مجامع حتی به اصطلاح- برخوردار از دموکراسی دیده می‌شود که با حجاب به عنوان یک نماد از طرز تفکر دینی-اسلامی برخورد صورت می‌گیرد با آنکه ضرری برای دیگران نداشته و تنها در ظاهر، محدودیتی را برای فرد محجبه فراهم می‌آورد. توجه جهانی به صورت نفی یا اثبات به مسئله‌ی حجاب حاکی از اهمیت این موضوع است.




ادامه مطلب ...
برچسب ها :عفاف ,حجاب ,حجاب و عفاف ,
بازدید : 140
[ دوشنبه 17 آذر 1393 ] [ 21:14 ] [ زمین ]

عفاف و حجاب از ديدگاه حضرت فاطمه زهرا (س)

 

بدون ترديد پوشش اسلامي براي زنان، از ضروريات دين مقدس اسلام است، چنان که آيات متعددي از قرآن بر اين مطلب دلالت دارند.1 از طرفي مسأله حجاب يکي از جنجالي‏ترين مسائل دنياي ديروز و امروز است، به ويژه طرفداران اعلاميّه حقوق بشر، که با عنوان کردن «تساوي حقوق زن و مرد»، پوشش را براي زن دست و پاگير دانسته، و آن را برخلاف آزادي قلمداد و به عنوان حمايت از حقوق زن، مطرح مي‏نمايند، اين مسأله را بسيار حسّاس نموده است، در صورتي که پوشش اسلامي را بايد در مجموع ابعادش مورد تجزيه و تحليل قرار داد، که با توجّه به مجموع، به نفع زن و جامعه است، و نه تنها دست و پا گير نيست و تضادي با آزادي ندارد، بلکه زنان در عين حفظ پوشش اسلامي، مي‏توانند برترين فعاليّت‏هاي اجتماعي را داشته باشند، و در چارچوب آزادي‏هاي صحيح و مقبول، از حق آزادي خود بهره‏مند گردند، زيرا حجاب در اسلام به معناي پرده نشيني نيست، بلکه به معناي پوششي معقول براي جلوگيري از فساد، و حفظ کرامت زن است، و ما امروز در جمهوري اسلامي ايران مي‏بينيم که زنان در همه صحنه‏ها و عرصه‏ها، از مجلس قانون‏گذاري گرفته تا آموزش و پرورش و بيمارستان‏ها و ادارات، مي‏توانند در چهارچوب حفظ پوشش اسلامي، به کار و تلاش بپردازند، بي آن‏که حجاب اسلامي براي تلاش‏هاي آنان، مشکلي ايجاد کند، و حقّ آزادي صحيح آنها را تضييع نمايد.




ادامه مطلب ...
برچسب ها :حجاب ,عفاف و حجاب از ديدگاه حضرت فاطمه زهرا (س) ,
بازدید : 120
[ دوشنبه 17 آذر 1393 ] [ 20:48 ] [ زمین ]

سخت و آسان

 

 

کدام عمل از همه سخت تر است؟

  • 1-    گناه کردن
  • 2-   گناه نکردن
  • 3-  توبه و استغفار(ترک گناه)

 

کدام عمل راحت تر است؟

  • 1-    انجام دادن گناه
  • 2-   انجام ندادن گناه 


برچسب ها :سخت و آسان ,
بازدید : 179
[ دوشنبه 17 آذر 1393 ] [ 12:48 ] [ زمین ]

كودك و نوجوان در حماسه كربلا

در حادثه کربلا کودکان و نوجوانان زیادی وجود داشتند از جمله :




ادامه مطلب ...
برچسب ها :کربلا ,کودکان و نوجوانان ,
بازدید : 117
[ پنجشنبه 22 آبان 1393 ] [ 8:40 ] [ زمین ]

ماه محرم

 

ماه مُحَرّم یا محرم‌الحرام نخستین ماه تقویم اسلامی (هجری قمری) و به اعتقاد مسلمانان از جمله ماه‌های حرام است. به‌همان‌گونه که پیش از ظهور اسلام، در دوران جاهلیت، جنگ و خونریزی در این ماه‌ها ممنوع بود، پیامبر اسلام نیز همان را تأیید کرد.محرم نخستین ماه از ماه‌های دوازده گانه قمری و یکی از ماه‌های حرام است که در دوران جاهلیت و نیز در اسلام، جنگ در آن تحریم شده بود.

شب و روز اول محرم به عنوان اول سال قمری دارای نماز و آداب خاصی است که در کتاب مفاتیح الجنان بیان شده است.محرم، ماه حزن و اندوه و عزاداری شیعیان در شهادت حضرت حسین بن علی است.

حوادث و وقایع فراوانی در ماه محرم رخ داده است که در زیر به برخی از آنها اشاره می‌شود:

غزوه ذات الرقاع، فتح خیبر، ازدواج حضرت فاطمه و امام علی ، نبرد کربلا ـ تاسوعا و عاشوراو شهادت امام حسین و اسارت خاندان حسین به کوفه و شام.

همچنین نقل است که به خلافت رسیدن عثمان، قتل محمد امین برادر مأمون عباسی، قتل جعفر برمکی و انقراض خاندان برمکی و دولت برمکیان، واقعه هولاکوو مستعصم و انقراض دولت بنی عباس در این ماه بوده است.

عروج ادریس به آسمان، استجابت دعای زکریا، عبور  حضرت موسی از دریا و غرق شدن فرعونیان در نیل و عذاب اصحاب فیل نیز در ماه محرم رخ داده است.

 



برچسب ها :ماه محرم ,
بازدید : 116
[ یکشنبه 18 آبان 1393 ] [ 11:54 ] [ زمین ]

اهل بیت

مقدمه

در سخنان رسول خدا و ائمه اطهار علیهم السلام، کلمات اهل بیت، عترت، آل محمد و قربی، آل رسول زیاد به چشم می‌خورد. اکنون باید دید اینان کیستند و چه خصوصیاتی دارند.


img/daneshnameh_up/c/c3/imam_ali_1.jpg




ادامه مطلب ...
برچسب ها :اهل بیت ,
بازدید : 185
[ شنبه 10 آبان 1393 ] [ 21:19 ] [ زمین ]